Teie ostukorv on tühi!

KAS PUUVILJADE TERVISLIKUS ON TEGELIKULT BULSHITT???

.

Me ju võime mõelda, et puu ja köögivilju näost sisse ajades on see maailma tevislikum toit, kuid kas see päriselt ka nii on?

No selge on see, et nad on tervislikumad, kui lehmakommid või pannitäis praekartuleid. Tegelikult aga tuleks mõista, et puuviljad sisaldavad suurtes kogustes erinevaid suhkruid nagu fruktoos. glükoos, sahharoos ( sisuliselt fruktoosi ja glükoosivaagen ). Mõned puuviljad nagu näiteks banaanid ja viinamarjad on eriti fruktoosirikkad mis on kõige probleemsem suhkur. Just sellepärast kõige probleemsem, et see ei talletu insuliini mõjul lihasrakkudesse nagu glükoos!

Peamine põhjus, miks puuviljasuhkrut peetakse tervislikumaks on kuidainete rohkus mis kiirendab oluliselt seedimist ning aeglustab suhkru imendumist organismi!

Aga, kui palju puuvilju ja kui palju suhkrut me üldse võime endale päevas sisse pumbata? American Heart Association soovitab meeste jaoks mitte rohkem, kui 36g suhkrut päevas, samas, kui USDA soovitab meestele vanuses 19-30a vaid 2 puuvilja päevas ja mitte grammigi rohkem! Siiski sõltuvalt puuviljast need kaks arvamust päris kokku ei lähe, kuna juba 2 banaani päevas sisaldavad rohkem suhkruid, kui 36g.

Suure suhkrusisaldusega puuviljad nagu banaanid sisalduv fruktoos võib tekitada haigusi, nagu alkoholivaba rasvmaks. Lisaks võib liigpaljude puuviljade söömine lagundada hambaid, suurendada kaalu ja põhjustada triglütseriidide suurenemist mis põhjustavad südamehaiguste riski ja kõrget kolesterooli.

Tegelikult enamik inimestele banaanide vitsutamine probleeme ei tekita, kuid banaane on soovitav vahepeal asendada madala suhkrusisaldusega marjade vastu. Marjad sisaldavad ROCK-STAR massiiv toiteaineid. Vaarikad näiteks sisaldavad põletikuvastaseid antioksüdante. Kuigi avokaadod ja kookospähklid ei tundu puuviljadena sisaldavad nad väga palju kaaliumi, mida muudest toiteainetest on raske omastada.

Põhimõtteliselt, ükskõik mida sööte ja peate tervislikuks sõltub sellest mida te soovite saavutada. Kui soovite toitaineid ja vältida suhkruid siis paha lugu aga lehtköögiviljad nagu kapsas, spargelkapsas, lillkapsas on alati paremad, kui puuviljad. Kuida vaatamata sellele on puuviljad vätimatud vitamiinide, mineraalide, antioksüdantide ja kuidainete allikad. Igaljuhul on puuviljadest saadav suhkur kordades kasulikum, kui kapist lusikaga tee sisse pandud 20g kristallsuhkrut!

 

 

Latest update: 15.09.2017

Raz*War

Võta meiega ühendust

  • +372 50 76 604
  • Aarelii OÜ. Hansu 12
  • Tallinn. Estonia

Jan!